tirsdag den 13. september 2011

Why do lovers?

Richard Ashcroft -Why do lovers?

Richard Ashcroft (forsanger i bandet The Verve) skriver simpelthen nogle fantastiske tekster. De fleste kender sangen Bittersweet Symphony, som endte på adskillige lister over de bedste sange i verden. Selvom sangen er skrevet af Richard Ashcroft er det Keith Richards og Mick Jagger der bliver krediteret for sangen, hvilket jeg synes er noget fis! Men grunden er The Verve har brugt en meget tilpasset melodi fra Rolling Stones sang kaldet The Last Time fra 1965. Hør The last time og i er garanteret enig med mig i, at de to melodier ikke har meget tilfælles mere. Som Richard Ashcroft udtalte, da han mistede rettighederne til sin egen sang "This is the best song Jagger and Richards have written in 20 years"!


Anyways det var lige et lille sidespor, for sangen jeg har postet er en jeg faldte over den anden dag, da min computer kørte på shuffle i baggrunden. Sangen hedder "Why do lovers?"  og jeg faldte selvfølgelig straks over den smukke tekst sangen har og den skal i da ikke snydes for :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...