mandag den 18. april 2011

Ich bin ein Berliner

Som jeg skrev tidligere er Berlin den fedeste by jeg nogensinde har været i! Hvis det stod til mig flyttede jeg omgående derned, men desværre har kæresten jo også noget at skulle have sagt og han synes måske ikke Berlin er ligeså awesome som jeg synes.



Jeg synes vi fik enormt meget ud af dagene vi havde dernede. Vi tog derned tirsdag morgen om kom hjem igen lørdag aften, alligevel føler jeg vi fik set alt vi skulle. Både virksomhedsbesøg, sightseeing, shopping og sidst men bestemt ikke mindst nattelivet. Specielt er jeg imponeret over alle de gamle smukke bygninger står sammen med de nye moderne høje huse  - det er simpelthen så fascinerende. 
Efter en hård uge lagde jeg på sofaen hele dagen i går og føler mig egentlig ikke helt udhvilet endnu.


I dag stod det så på Uni og studiearbejde igen. Vi er en smule bagud med projektet, så de dage der er undervisningsfri på helligdagene skal vi bare knokle igennem med noget Matlab kode. Det er så ærgerligt at skulle på Uni, når alle andre har påskeferie, men efter 4 år kun med sommerferie er jeg ved at have vænnet mig til det. Men alligevel kommer det som et chok for mine venner hver gang jeg siger jeg ikke har ferie. Håber i får en dejlig ferie derude :)











4 kommentarer:

  1. Fine billeder du har taget :) og velkommen hjem.
    Jeg elsker også Berlin. Lige fra første gang jeg besøgte byen forelskede jeg mig.

    Min moster bor der, og min morfar har derfor købt en ferielejlighed i øst berlin. Derfor tager jeg til Berlin 2-3 gange om året. Transporten er jo ikke så dyr.
    Jeg flyttede også meget gerne der til, men jeg er ikke så sikker på at min kæreste er helt så let at overtale ;)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have.. Det er virkelig en fantastisk by og er vildt misundelig over du kan tage derned så mange gange... Jeg har de sidste dage prøvet at overtale min kæreste til at flytte derned, men ikke engang et sølle weekendophold kan han gå med til... :)

    SvarSlet
  3. Har han været der før? Hvis ikke så må du give ham en tur i fødselsdagsgave, så kan han ikke sige nej ;)
    Der er tit en lidt skeptisk holdning til Berlin blandt dem der aldrig har været der. Det har jeg i hvert fald oplevet :)

    Min kæreste, svigermor og jeg skal låne lejligheden 3 nætter i Juni. Det er første gang at de begge skal besøge byen. Jeg håber at han forelsker sig lige så meget i den, som jeg allerede har gjort :)
    Jeg føler mig også enormt heldig. Netop fordi det er min ynglings storby af alle dem jeg har set ind til videre.

    SvarSlet
  4. Ja han har selv været på studietur dernede engang i 9. klasse eller sådan noget. Og det med skeptisk holdning kan jeg selv skriver under på for jeg var bestemt ikke vildt begejstret ved tanken om at skulle til Berlin. Muligvis er det derfor jeg blev SÅ positivt overrasket over det :)

    Jeg håber i får en god tur til juni -håber selv på jeg kan knibe en weekend ind dernede, med eller uden kæresten :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...