torsdag den 28. april 2011

Dåb


I søndags var jeg til dåb ved herligheden på billedet herover. Det er min lille niece og egentlig er jeg ved at være vant til at rende til dåb i tide og utide, da mine to brødre har sørget for at forøge familien en del! So far er jeg oppe seks niecer og nevøer godt blandet i aldersgruppen 1-11 år. Behøves jeg sige der efterhånden er rigtig meget larm til vores familiefester?

Nå men det særlige ved hende her er at min bror ringede til mig for et par måneder siden og sagde "Hvaeee.. Hvis nu mig og S kører galt en dag og dør, vil du så tage dig af M?"... Det var min brors måde at spørge om jeg ville stå fadder til hans datter. Selvfølgelig ville jeg det! Men det er nu noget underligt noget det der med at stå fadder ikke, for når alt kommer til alt, så er det jo ikke til at tage mig af hende i tilfælde af de dør jeg sagde ja til, det var blot at opdrage min lille niece i den kristne tro. Og det er jo virkelig noget underligt noget at sige ja til, når jeg på ingen måde kan forholde mig til Gud. Jo jo jeg er da stadig medlem af folkekirken, men det siger mig nu ikke noget specielt. Altså jeg mener, min familie er typen præsten beder rejse sig i kirken fordi vi ikke selv aner hvornår vi skal gøre det. M's dåb var ingen undtagelse. Det var anden dåb i træk, hvor præsten måtte bede os rejse os fordi ingen gjorde det automatisk... Pinligt! I øvrigt ved jeg slet ikke hvorfor min ene bror insisterer på at døbe hans børn. M er næsten et år, så kan det næsten være ligemeget ikke? Nå anyways så har jeg et gudbarn nu og min bror slår mig sikkert ihjel hvis han opdager der er et billede af hende på bloggen.  

Efter dåben var vi inviteret til en rigtig lækker påskebuffet og vejret var jo bare helt i top! Selv sad jeg udenfor med min søster (hjemvendt fra storstanden KBH i dagens anledning) og fik en god solskoldning på ryggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...