søndag den 29. maj 2011

Anmeldelse

Robert Hansen
Velkommen på forsiden

Endnu en let læselig bog er røget igennem herunder projektskrivningens sidste fase. Når jeg sidder på uni fra 8-18 hver dag har jeg brug for at koble helt af om aftenen og det kan jeg godt lidt at gøre med letlæselige bøger, der handler om noget helt helt andet end mit projekt. Så da en veninde tilbød mig denne bog om Robert Hansen til 50 kr sagde jeg straks ja tak!

Bogen er mildest talt skrevet elendigt. Jeg ved ikke om i har lagt mærke til det, men teenagerne i dagens Danmark skriver ofte beskeder som "Laver du?" og det pisser mig temmelig meget af! I min verden hedder det "HVAD laver du". Det sprog bruger bogen enormt meget og i stedet for at skrive f.eks. "Jeg gik lige en tur ned til købmanden", "Jeg har mange penge" bliver der konsekvent skrevet "Gik lige en tur ned til købmanden" og "Har mange penge". Jeg synes det er rædselsfuldt at læse sådan noget.

Nå men anyways bogen handler jo om den charmerende Robert Hansen og ham har jeg nu alle dage synes er super herlig! Det er en selvbiografi og størstedelen af bogen handler om tiden, hvor medierne var efter ham og han blev omtalt "Kokain Robert", hvis nogle af jer husker den tid. Bogen beskriver også hans on/off forhold med ekskæresten Mira Wanting og forholdet til hans forældre og søster. Bogen er ikke videre spændende, men hvis man er lidt pjattet med gossip som jeg er er det ok læsning. En bonus er det ryger ret hurtigt ned. Jeg læser enormt langsom og jeg tror jeg læste den på 3 timer.

Jeg giver bogen 2 ud af 5 stjerner for jeg synes ikke den er vildt god, men alligevel god nok til jeg gad læse den færdig. Dog ville jeg aldrig give fuld pris for den.