torsdag den 5. maj 2011

Lys i dit vindue


Igår var det jo den 4. maj og traditionen tro var der jo  mange danskere, der satte stearinlys i deres vinduer. Den 4. maj 1945 var jo dagen man hørte over den engelske radio, at tyskerne havde kapituleret og man brød derfor mørklægningsregel samme aften. Det fejrer vi stadig ved at sætte lys i vinduerne den 4. maj og jeg plejer troligt at gøre det hvert år, da jeg synes det er en rigtig smuk tradition. Og så er jeg nok også bare et stort traditionsmenneske. Igår var jeg på arbejde, så i år kunne jeg ikke sætte lysene og det irriterende mig en smule. Da jeg kom fra arbejde ved 22 tiden studerede jeg vinduerne og jeg synes egentlig ikke der var mange lys ar spotte. Er folk mon ved at glemme traditionen??

Billede herfra
I øvrigt er det lidt småt med indlæg for tiden og det bliver nok ikke bedre de næste par måneder. Vi nærmer os jo projektaflevering og derefter eksamensperioden. I guder det bliver godt med ferie!! Nå men pga. projektaflevering har vi jo en smule travlt. Berlin turen satte os en smule bagud, så vi har knoklet for at nå det. Vi er ikke hajer til kodning, men projektet det her semester har krævet en (synes jeg) stor del kodning. Igår så det endelig ud som om vi havde fået det hele til at lykkes! Det er SÅ fedt! Koden er ikke smuk, men den virker! Så nu ser vi frem til stolt at vise vores vejleder det i dag.

Ha en dejlig dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...