mandag den 22. november 2010

Tilbage til Madlog temaet

Jeg har "fundet" en ny fantastisk blog jeg synes i skal tage et kig på. Den hedder Det skal smage af noget og i finder den her. Bloggen er lavet af en person, der også er på Madlog og på siden poster hun diverse ideer til lækkert mad man kan få under "kuren". Blandt andet kan jeg fortælle jer at jeg skal prøve hendes kakaomüsli i morgen -skal nok fortælle hvordan det smagte.

I den foregående uge afbrød jeg lidt min "kur". Grunden til jeg sætter det i "" er at jeg er ked af at kalde det en kur -for det er det jo egentlig ikke. Det er en livsstilsændring.  Men anyways jeg har længe været sat til at må indtage 1100 kcal om dagen, men som tidligere beskrevet har oktober -december budt på mange fødselsdage osv., så vægten kommer ikke rigtig ned (den går heller ikke op så det er jo fint). Men jeg besluttede mig for, at sætte mit kcal behov op til omkring de 1300 kcal, hvor Madlog har beregnet jeg vil tabe ca. 1/2 kg om ugen. Med de ekstra kcal. om dagen håber jeg på at jeg kan få lidt ny energi og gå på mod til at komme ordenlig i gang igen.

Derudover var jeg jo begyndt at løbe og var/er kommet op på at kunne løbe 5 km (ikke meget jeg ved det, me det er bestemt en start), men nu er der simpelthen for koldt til jeg kan slæbe mig selv afsted. Vil virkelig virkelig gerne melde mig ind i Fitness World, men de kræver udover deres abonnement et oprettelsesgebyr på 299 kr., hvilket er liiiige pebret nok nu vi går ind i julemåneden synes jeg. Håber inderligt jeg får tilskud til det i julegave!

I sidste uge fik vi en rigtig lækker ret til aftensmad jeg gerne vil dele med jer! Det var hakket oksekød med kartoffellåg, det lyder umiddelbart ikke særlig lækkert, men synes det smagte fantastisk (og så var der ikke så mange kcal i). Opskriften fandt jeg her, men modificerede den lige lidt selv, og puttede lidt ekstra hakket tomat i og lidt løg, så den blev ekstra lækker! Med de ingredienser jeg brugte koster retten kun 76 kcal. pr. 100 g.


Så skulle der jo også laves ny madplan og hold da op hvor var jeg ide forladt i denne uge. Og samtidig skulle det gøres for få penge. Nå, men her til aften blev det til Kartoffel/porre suppe m. bacon tern. Jo jo det var da udemærket, men synes altså ikke den var noget at skrive hjem om. Derfor gider jeg heller ikke ligge den ind under opskrifterne. Men den var udmærket og  ganske billig. Det kræver jo nærmest ikke andet end man har kartofler, porrer, cremefine & bacon hjemme. Den smager dog bedre end den tager sig ud på billedet. Pr. 100 g. indeholdt suppen 89 kcal. Jeg spiste omkring 300 g og blev ENORMT mæt.

For lige at runde af kan jeg fortælle jer, at min vægt er løbet tør for batterier!!! For en ihærdig madlogger som mig er det ekstremt vigtigt at ALT maden bliver vejet. Jeg har nemlig erfaret, at det jeg tror min mad vejer langt fra er hvad det vejer i virkeligheden. Derfor jeg jeg dybt afhængig af min vægt! Argh! Må ned i Brugsen first thing in the morning og hente de batterier! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...