onsdag den 24. november 2010

We are Dúné!

Ja nu synes jeg altså det var på tide jeg fik skrevet lidt om koncerten. Mig, en veninde og min søster tog til Århus i god tid (vi kørte kl 16 -koncerten startede 20.30), for Dúné havde jo offentliggjort på deres facebook side, at der ville være en special edition poster til de 100 første til koncerten. Og dem skulle vi naturligvis have -og det fik vi!  Vi gik og i byen og fik os en sandwich og derefter satte vi os ellers i køen. Jeg må sige jeg følte mig lidt for gammel lige der. Vi var de ældste der sad i den kø, eller dvs. der var et par ældre damer, men de var der kun for at passe på deres små døtre. 










Kl. 20.30  gik warm-up Laust Sonne på... og ham ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal mene om... Altså jeg mener manden er jo trommeslager i DAD, så jeg havde nok forventet en meget rocket lyd.. Men det var det bestemt ikke.. Det var enormt poppet faktisk, men dermed ikke sagt det var dårligt! Så havde manden så valgt at tage et læder jakkesæt på (?) og så dansede han sindssygt fimset!... Jeg synes ikke hans musik var dårligt og det fik vildt gang i publikum inkl. mig selv, men jeg foretrækker ham nok bare bag trommerne i DAD.

Herefter gik de længe ventede Dúné på og de styrede jo Musikhuset i Århus for vildt! Jeg har som nævnt i et tidligere indlæg ikke set dem live før, men de var alt jeg håbede på!.. Jeg har set mange koncerter i mit 24 årige liv, men den her kommer direkte ind på en 2. plads! Hold nu op det var vildt!...  Mattias hoppede rundt på scenen som han skulle, Ole dansede sin underlige dans som han skulle, Malte gik amok på trommerne som han skulle og Simon som jeg egentlig aldrig lægger mærke til normalt gav den jo max. gas på guitaren! Derudover fik søde Piotrek lov at komme i front og spille til sangen "Revelation"! Der var nogle problemer med Dannys guitar og det var faktisk rigtig irriterende.. Det var som om hver gang han lige kom i gang holdte lyden op med at virke..

Når jeg tænker tilbage, så var savnet af Cille slet ikke så stort. Jo jo bevares jeg ville elske at se hende optræde sammen med dem for jeg synes kvinden er helt og aldeles genial! Men jeg havde forventet man ville mangle hende mere på scenen end man egentlig gjorde. Jeg tænkte egentlig kun på hun manglede da "Victim of the city" og "Go go Valentina" blev spillet, så alt i alt gjorde de 6 drenge det jo super fedt!



Jeg hoppede, jeg klappede, jeg sang og jeg har aldrig svedt så meget i hele mit liv! Det resulterede så i jeg lignede en idiot bagefter.. Håret var helt vådt, jeg var totalt rød i hovedet og helt våd på ryggen. Sjældent har jeg følt mig så klam. Og som en lille overraskelse, så kom drengene ned og skrev autografer efter showet på vores nye fine plakater. Det er da genialt når man på det tidspunkt så klammere ud en nogensinde. So much for det charmerende førstehånds indtryk. Anyways jeg fik mine autografer og jeg fik et billede med Mattias -hvilket i øvrigt også er det dårligste billede længe set af os alle! Jeg har sat det ind nedenunder for jeg synes simpelthen det er så grimt at det er sjovt! :)
 
Hvis jeg nu var sådan en anmelder der delte stjerne ud ville jeg have givet dem 5 ud af 6! Den manglede stjerne består i lyden, hvilket jo egentlig ikke er deres skyld. Men det var irriterende Dannys guitar ikke duede halvdelen af tiden og så lød det bare generelt ikke fantastisk. Derudover synes jeg Mattias virkede temmelig træt og uoplagt til at starte med må jeg indrømme, det indhentede han dog senere. Men alt i alt var det en virkelig fed koncert og jeg kan ikke vente til deres næste tour!



 Sidst men ikke mindst kommer der her er par små klip derfra af "Victim of the city" og "80 years":

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...