onsdag den 26. januar 2011

Joaquin Phoenix

Igår så jeg (endnu en gang) Walk the line med den herlige Joaquin Phoenix. Jeg har virkelig set den et utal af gange og synes stadig den er lige fantastisk, men det skyldes nok også, at jeg er kæmpe Johnny Cash fan.


Anyways, da jeg så filmen igen igår kom jeg til at tænke på dokumentaren I'm still here. Den er virkelig for sær!! Og så alligevel genial. Ja jeg kan ikke finde ud af hvad jeg synes om den. 

*spoiler alert*

Altså i 2008 annoncerede den kære Joaquin, at han stoppede i filmbranchen og i stedet ville fremme hans rap karriere (?!). Ja der sad jeg og tænkte "øøøøh... what?" for come on han kan jo ikke rappe! Så begyndte der at dukke billeder op hvor han pludselig så sådan her ud:

Og så dukkede han pludselig op i The late show med David Letterman og opførte sig sådan her:




Det hele viste sig dog at være en rolle han spillede til en mockumentary han var igang med at lave sammen med hans svoger Casey Affleck (jep Ben Afflecks bror) kaldet I'm still here. Så han har simpelthen spillet skuespil i offentligheden i et par år og det i sig selv er jo helt genialt! Og det beviser i hvert fald også hvilken fantastisk skuespiller han egentlig er. Mit problem var bare, da jeg så I'm still here, at jeg ikke kan forholde mig til det. Altså jeg ved jo godt at mange af de ting han siger og gør i filmen er noget han spiller ud fra et manuskrift, men det er bare så troværdigt og han er virkelig virkelig crazy deri jeg tror aldrig jeg har set en så langt ude før. Men er det hele bare skuespil? Er han i virkeligheden "normal", eller er han en freak på stoffer... Han var i pressen lige efter filmen udkom og sagde det hele var skuespil og det inkluderede også et nyt interview ved David Letterman, hvor han forklarede det var skuespil.  Men jeg er stadig i tvivl og det irriterer mig i hvert fald gevaldigt, at jeg ikke helt kan regne det ud.

Har i set den? Jeg synes personligt den er et kig værd. Her er traileren:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...