torsdag den 2. december 2010

Hvad weekenden byder på..

Ja den byder i hvert fald ikke på nogle Madlog venlige dage, så  meget kan jeg da afsløre.
Den starter stille og roligt ud med fredagsbar i morgen (ja man bliver jo nødt til at være social engang imellem) og her er der æbleskiver i vente (MUMS!) og derudover en masse dejlige juleøl!...

Lørdag står den på "klikejuleaften" med alle mine dejlige folkeskolevenner. Vi har fejret en juleaften sammen i mange mange år efterhånden og i år skulle da ikke være en undtagelse. Her står den på vaskeægte julefrokost mad inkl. ris a la mande og slik i lange baner. Det er en dag jeg altid glæder mig til (og nej det er ikke pga. slikken) for det er simpelthen en noget så hyggelig tradition vi har fået op at køre.
Vi er 7 i "kliken" og efterhånden bor vi ret spredt ud over hele landet. Det er dejligt at kunne samles engang imellem. Desværre er der i år én der har meldt afbud øv! Udover den lækre julemad står dagen/aftenen jo selvfølgelig på en omgang pakkespil og snakken til langt ud på natten. Ih det blir skønt!





Søndag står den på endnu en tradition. For mange år siden var min bror ikke så villig til at invitere ned til sig, så min mor tog sagen i egen hånd og inviterede sig selv og mine søskende ned til ham d. 1. søndag i advent. Det viste han godt. hvad han ikke vidste var at hun også havde inviteret resten af familien inkl. onkler, tanter, fætre og kusiner. Hele molivitten (stav??).  Vi kom en time før de andre og havde medbragt julepynt til hans lejlighed. De resterende familiemedlemmer mødtes udenfor før de gik ind, så alle kunne brase ind af døren på samme tid. De havde hver isæt medbragt æbleskiver, gløgg, konfekt og hvad der ellers skulle bruges. Det var SUPER hyggeligt, så derfor besluttede vi (læs: alle andre end min bror), at det skulle være en tradition og vi skulle mødes hos ham hver 1. søndag i advent. Og det har vi gjort indtil nu.
I år måtte vi ændre datoen til 2. søndag i advent pga. min søsters svendegilde i sidste weekend. Ingen gad med tømmermænd. I stedet mødes vi på søndag og her er hvordan dagen plejer at forløbe: Vi mødes kl 14  til æbleskiver og gløgg, herefter bliver der sat hjemmelavet konfekt på bordet og vi spiller en omgang pakkespil. Ved 18 tiden bliver der så serveret hotdogs i lange baner. (Min familie er one hotdog loving family!). Så når alt kommer til alt skal jeg nok regne med vægten stiger et par kg i denne weekend.

Til sidst får i lidt julekalender musik selvfølgelig med ynglingssangeren Mattias Kolstrup. Selve sangen synes jeg er ret middelmådig, men det er den første sang jeg har hørt ham synge på dansk og synes den fortjener lidt opmærksomhed. Altings Intethed:



Forresten kan jeg fortælle, at retten Laks på spids som jeg bloggede om igår smagte rigtig rigtig godt (også med hvidkål).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...