lørdag den 11. december 2010

Jule stress

Jeg synes egentlig ikke december er en rar måned det må jeg nok indrømme. Jeg plejede at synes det og plejede at elske julen, men plejer er jo død som de siger... Jeg startede på universitetet og af en eller anden grund synes Aalborg Universitet (AAU) de skal gøre vores december måned så træls som muligt, så de ligger projektafleveringen i slutningen af december og eksamenerne i starten af januar, så vi studerende ikke har en chance for at nyde julen.

Det er jo sådan på AAU, at vi hele semestret igennem skriver projekter vi så skal aflevere i slutningen af semesteret. Når vi så senere skal op og forsvare projektet i januar er det samtidig (og forståligt nok) den eksamen der tæller mest også. Altså den giver flest ECTS point.
Men hele december sidder vi jo så og kæmper for at få det her projekt færdigt! I år har været en udfordring for os i og med det er første år vi skriver på engelsk og første gang vores projekt skal ende ud i en artikel. Det er anderledes og tager altså lige lidt ekstra tid. I torsdags sad vi på uni fra 8.15 - 21-30 for at få det første udkast af artiklen færdig! Her i weekenden skal vi så have vores arbejdsblade færdige og mødes igen på søndag (ja en højhellig søndag, hvor man burde pleje sine tømmermænd) for at sende disse til vores vejleder.


Vi skal aflevere abstract for artiklen på tirsdag og ellers aflevere hele artiklen d. 17. Så skulle man tro vi ville få "juleferie" (ja nu siger jeg juleferie, men i virkeligheden er det jo blot endnu en stressende læseferie!), men nej. Den 22. december skal vi gud hjælpe mig til en konference, hvor vi skal fremlægge vores abstract og en poster, der er lavet hertil. 8.15 - 16.15... Yay hvor jeg bare glæder mig -not.  Men jeg glæder mig til det er ovre og kan få lov at holde fri til d. 28. Det bliver tiltrængt! Herefter går eksamenslæsningen jo ind.. Aj i må undskylde mit lidt mugne indlæg her, men hold da op hvor jeg glæder mig til jeg er færdig på uni og kan holde en alm. jul!


Lidt sjov byder weekenden da på. Da jeg var mindre var jeg KÆMPE Diskofil fan og i aften skal jeg mødes med et par venner, hvor der står Diskofil på playlisten hele aftenen og en masse kolde øl på bordet. Så jeg tillader mig at træde ud af projekt stresset en enkelt aften og nyde en dejlig juleøl (eller 10)... Kan i ha en god weekend derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...